15 Nisan 2009 Çarşamba

ÇİT

Değerli Dostlar,

Ahsen Bey'in uzun bir süredir benden rica ettiği bir yazımla karşınızdayım. Kurucu üyeler arasında babamın da olduğu böyle bir platforma şu ana kadar sadece bir sunuşla katılmanın yetersiz olduğunun farkındayım ve bundan sonra farklı konularda yazılar göndermeyi hedefliyorum. Bu yazımda, yürütmekte olduğumuz sosyal bir projeyi sizlerle paylaşmak istiyorum.

Projemizin adı Ç.i.T projesidir. Yere Çöp, izmarit atmama ve Tükürmeme konusundaki hassasiyeti geliştirmek için Kocaeli sınırları içinde yaşamı paylaşan insanlardan bu konudaki taahhütlerini alıyoruz. İmzalattığımız "Ç.i.T Gönüllüsü" kartı kişinin kendisinde kalıyor ve aynı bilgileri kaydettiğimiz diğer bilgi formunu da sistemimize kayıt için kullanıyoruz. Bu üç konu için hassasiyet gelişirse, diğer benzer konularda da hassasiyetin gelişeceğine inanıyoruz. Özet olarak; projemiz bir davranış geliştirme çalışmasıdır. Geliştirmeye çalıştığımız davranış şekli, kirlendikten sonra temizleme süreci gerektiren değil, proaktif olarak kirletmeme odaklı davranış şeklidir. Kişilerin, imza attıkları zaman, sözlerini daha ciddiyetle tuttuklarına inanıyoruz.

Projemizi ilk olarak 1998 yılında Sayın Doğan Cüceloğlu ile paylaşmam sonrasında yakın çevremdeki dostlarımı bu çalışmaya davet ettim ve çalışma ekibimizi oluşturduk. Projenin kapsamını ve adını belirledikten sonra, uygun ortamlarda "Ç.i.T Gönüllüsü" yapmaya başladık. 1999 Marmara Depremi sırasında aksayan çalışmalarımıza, 2000 yılında kurduğumuz Kocaeli Gelişim Derneği adı altında devam etme kararı aldık, ve o günden beri çalışmalarımıza devam ediyoruz.

Vizyonumuzu "Kocaeli'yi Türkiye'nin en temiz şehri yapma konusuna katkıda bulunmak" olarak belirledik. Dernek faaliyetleri olarak iki ana konuya odaklandık: Toplumsal gelişim için "Ç.i.T Projesi" ve kişisel gelişime katkı için de dernek üyelerimize yönelik eğitimler. Şu ana kadar "Toplam Kalite Yönetimi" odaklı 49 eğitim gerçekleştirdik ve yılda en az üç eğitim hedefi ile devam ediyoruz.

Yönetim Kurulu üyeleri olarak (Ahmet Balkaya, Leyla Kaya, Şeniz Fahralı, Ergun Güler, O.Fatih Gül, Necmi Olgaç, Sumru Çınar, Meral Özalp, Nazlı Alkayalar), çalışmalarımızı dernek üyelerimizle birlikte yürütüyoruz. Daha detaylı bilgi için dernek web sitemizi ziyaret edebilirsiniz:

www.kocaeligelisim.org.tr

Ç.i.T gönüllüsü sayısında 176,000'i geçtik ve 2023 yılında sayımızın 750,000'e ulaşmasını hedefliyoruz. Ana hedef kitlemiz olan okulları dernek sekreterimiz ziyaret ediyor ve öğrenci arkadaşlarımızı "Ç.i.T Gönüllüsü" yapıyoruz. Okullardaki bu çalışmalarımız, Milli Eğitim Müdürlüğü'nün müsaadesi ile yürütülmektedir.

Sayın Doğan Cüceloğlu ve Sayın Acar Baltaş, eğitimlerinde projemizi örnek proje olarak anlatmaktadırlar. Bu konudaki hassasiyet dalgasını hep beraber ne kadar genişletebilirsek, vizyonumuza o kadar yaklaşabiliriz. 2023 yılında sayımız 750,000'e ulaştığında,  inanıyorum ki insanlar bu konudaki hassasiyetin gelişmiş olması sonucunda çok daha bilinçli olacaklardır. Bu durumda da, 750.000'e ulaşan sayımız, Kocaeli sınırları içindeki her 3 kişiden birinin "Ç.i.T Gönüllüsü" olduğunu gösterecek, ve hassasiyet dalgasını daha güçlü hale getirecektir. Lütfen, bulunduğunuz yerlerde çevrenize bakınız; göreceğiniz manzara sizleri de rahatsız edecektir.

Projemizi insanlarla paylaşırken bu konuda taahhüt vermeyen kişilereyse kart imzalatmıyoruz. Maalesef bizi üzen örneklerle karşılaştığımız da oluyor: Eğitimli olmasına rağmen, özellikle izmaritini atmaya devam edeceğini söyleyen insanlarla karşılaşıyoruz. Eminim ki sizler de arabasının camından çöp ve izmarit atan birçok sürücü ile karşılaşmaktasınızdır.

İnsanların her nerede olurlarsa olsunlar, içinde bulundukları 1 metrelik çevre sahalarına gösterdikleri özenle, sağlıklı ve yaşama sevincini artıran daha iyi bir ortama ulaşacağımıza inanıyoruz.

Sayın Büyükşehir Belediye Başkanımız başta olmak üzere, diğer kurum liderlerinin ve ilçe belediye başkanlarımızın, makam binalarının yakın çevrelerini belirli aralıklarla dolaşmalarıyla, bu konudaki bilinçlenmede insanlara rol modeli olabileceklerine inanıyorum.

Sizlerin, bizlere önereceğiniz topluluklar olursa, dernek sekreterimiz önerdiğiniz yerlere giderek projemizi anlatacaktır.

Bir sivil toplum kuruluşu olarak kendi kaynaklarımız ile yürütmeye çalıştığımız bu projede, bazı özel sektör kuruluşlarının da kart bastırılması destekleri ile bugünlere kadar geldik. Herkesin ve her kuruluşun bu projeye destek olabileceğine inanıyorum. Öncelikle herkes kendi adına "Ç.i.T Gönüllüsü" olarak bu konudaki hassasiyetin geliştirilmesine katkıda bulunabilir. Eğer dernek üyesi olmak isterseniz, ayda 20 TL aidat ödeyerek bu projenin finansmanına katkıda bulunup, eğitimlerden yararlanabilirsiniz. Kurum ve kuruluşlar da, teberru bazlı mali desteklerde bulunabilirler. Finansal kaynaklarımızı arttırabilirsek vizyonumuza ulaşmamız hızlanacaktır.

Ç.i.T projemizle ilgili iki anektodu sizlerle paylaşmak istiyorum:

Birincisi; bir ilköğretim öğrencisinin imzasına sadık kalamadığını bildirerek kartını iade etmiş olması. Kendisinin bu konudaki dürüstlüğü çok hoşumuza gitti ve bir gün kendisinin kartını bizden geri isteyeceğine inanıyoruz. Bu yüzden, kartını derneğimizde muhafaza ediyoruz.

İkincisi ise Belçika firması Bekaert'in Yönetim Kurulu Başkanı Baron Buysse ile kilo vermem ve kilomu muhafaza etmem konusunda iddiaya girmemiz. 13 Ekim 2005'te şahitler huzurunda bir sözleşme imzaladık. İddia dönemi 31.12.2008'de tamamlandı ve 123 kilodan 97 kiloya inerek girdiğimiz bu iddiayı kazandım. İddianın ödülü olarak Baron Buysse derneğimize 1000€ teberru ödemesi yapacak, ve Ekim ayında derneğimizin üyelerine yönelik düzenleyeceğimiz programa misafir konuşmacı olarak katılacaktır. Özetle, biz dernek üyeleri olarak, her fırsatı projemiz için değerlendirmeye çalışıyoruz ve sizlerin de projemize destek olabileceğinize inanıyoruz.

Ç.i.T projemiz hakkında yazdığım bu yazımı noktalıyorum ve bir sonraki yazım ile ilgili bilgilendirme yapmak istiyorum:

Toplam Transformasyon (Dönüşümsel Değişim) konusunu sizlerle paylaşmayı planlıyorum. Kişi, kurum ve kuruluşlar olarak sizlerin bana yapacağınız yorum ve geri beslemelerle bu konuyu geliştirebileceğimize inanıyorum. Odaklanmak istediğim konuları Liderlik, Stratejik Yönetim, Performans Yönetimi ve Kurum Kültürü kavramlarının ilişkilendirilmesinden oluşan 10 başlık altında özetleyebilirim. Bu konuların başta kâr gayesi güden şirketler olmak üzere, herkese faydalı olacağını düşünüyorum. Liderlik'te; doğru işlerin yapılmasını, yani etkin/etkili olmayı, Stratejik Yönetim'de; işlerin doğru yapılmasını, yani verimli olmayı, Performans Yönetimi'nde; sonuç almayı ve şartların gerektirdiği değişimi hızlı gerçekleştirebilmeyi ve Kurum Kültürü ile de başarının sürekliliğini ve kalıcı olmasını sağlamayı ele almayı planlıyorum.

Beksa'daki 21 yıllık çalışma dönemim sırasında yaşadığımız ve yazılarıma katkısı olacak olan 3 kritik dönemden bahsetmek isterim:

Birinci dönem; 1988 yılında üretime başlayan Beksa'nın 1991 yılında kapanma noktasına gelerek dip noktayı görmesi, ve stratejik kararlar alma süreci.

İkinci dönem; stratejik kararların uygulanması ve 1997 EFQM - Avrupa Kalite Büyük Ödülü'nü alarak zirveye ulaşması.

Üçüncü dönem ise; 2007-2008 yıllarında yeniden yapılanma ve Sabancı Gurubu'nun %50 hissesini Bekaert'a devretmesine kadar olan dönemdir. Beksa ile ilgili bu bilgileri Toplam Kalite Yönetimi sunuşlarımızda şirket dışında da paylaştığımız için bu yazımda da vurguladım.

Yazılarımda ele alacağım "Toplam Transformasyon" konusunu, ileride bir konferansla tamamlamayı planlıyorum.

Yakında görüşmek üzere; selam, sevgi ve saygılarımla,

Hiç yorum yok: